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Autore Display 17" Tesla Model S  (Letto 855 volte)

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Offline Ripley

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Display 17" Tesla Model S
« il: 08 Giu 2014, 09:57:50 »
A proposito dei display montati nella Dragon V2, "presi in prestito dalla Tesla", ecco l'originale nella "Model S", la macchina elettrica prodotta da Elon Musk:


« Ultima modifica: 08 Giu 2014, 22:14:11 da Ripley »
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Offline Ripley

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Re:Display 17" Tesla Model S
« Risposta #1 il: 13 Giu 2014, 14:26:51 »
È giusto di ieri la notizia che la Tesla ha sposato la filosofia "open source"!
Vedremo quali frutti porterà questa mossa, accolta con molto favore sul blog Teslamotors.
Chissà, forse il nostro pianeta potrebbe respirare un po' meglio.


Da Teslamotors.com:
Citazione
June 12, 2014
All Our Patent Are Belong To You
By Elon Musk, CEO

Yesterday, there was a wall of Tesla patents in the lobby of our Palo Alto headquarters. That is no longer the case. They have been removed, in the spirit of the open source movement, for the advancement of electric vehicle technology.

Tesla Motors was created to accelerate the advent of sustainable transport. If we clear a path to the creation of compelling electric vehicles, but then lay intellectual property landmines behind us to inhibit others, we are acting in a manner contrary to that goal. Tesla will not initiate patent lawsuits against anyone who, in good faith, wants to use our technology.

When I started out with my first company, Zip2, I thought patents were a good thing and worked hard to obtain them. And maybe they were good long ago, but too often these days they serve merely to stifle progress, entrench the positions of giant corporations and enrich those in the legal profession, rather than the actual inventors. After Zip2, when I realized that receiving a patent really just meant that you bought a lottery ticket to a lawsuit, I avoided them whenever possible.

At Tesla, however, we felt compelled to create patents out of concern that the big car companies would copy our technology and then use their massive manufacturing, sales and marketing power to overwhelm Tesla. We couldn’t have been more wrong. The unfortunate reality is the opposite: electric car programs (or programs for any vehicle that doesn’t burn hydrocarbons) at the major manufacturers are small to non-existent, constituting an average of far less than 1% of their total vehicle sales.

At best, the large automakers are producing electric cars with limited range in limited volume. Some produce no zero emission cars at all.

Given that annual new vehicle production is approaching 100 million per year and the global fleet is approximately 2 billion cars, it is impossible for Tesla to build electric cars fast enough to address the carbon crisis. By the same token, it means the market is enormous. Our true competition is not the small trickle of non-Tesla electric cars being produced, but rather the enormous flood of gasoline cars pouring out of the world’s factories every day.

We believe that Tesla, other companies making electric cars, and the world would all benefit from a common, rapidly-evolving technology platform.

Technology leadership is not defined by patents, which history has repeatedly shown to be small protection indeed against a determined competitor, but rather by the ability of a company to attract and motivate the world’s most talented engineers. We believe that applying the open source philosophy to our patents will strengthen rather than diminish Tesla’s position in this regard.


Intanto la Model S, tra il 1 ed il 9 settembre 2013 (vedi nota), è stata la macchina più venduta in Norvegia, superando la sempreverde Golf.

Da Repubblica.it:
Citazione
In Norvegia è il veicolo più venduto con oltre 1500 vetture immatricolate nel 2013, quasi il doppio della Volkswagen Golf

Nota: si deve considerare che, sebbene queste cifre siano reali, sono il risultato delle consegne di più di tre anni di preordini, effettuate tutte insieme nell'autunno 2013.
Le nuove vendite sono un'altra cosa.
La Golf detiene il "record" di costanza nelle vendite, anno dopo anno, attualmente a più di 500 nuovi veicoli al mese, che nel lungo termine è un record abbastanza difficile da battere.
Inoltre in Norvegia non c'è IVA sull'acquisto di macchine!


Da Wired.it:
Citazione
L’azienda di auto elettriche ha detto basta ai brevetti per stimolare la crescita del settore

Mai più brevetti registrati, in nome di un “avanzamento della tecnologia dei veicoli elettrici”. L’ha dichiarato l’amministratore delegato di Tesla, il visionario magnate Elon Musk, diffondendo sulla Rete un meme. Come ha ribadito nel post pubblicato sul blog di Tesla intitolato “All Our Patent Are Belong To You”, Musk ha deciso di rendere open source la tecnologia Tesla, per evitare che “le mine della proprietà intellettuale” impediscano ad altri competitor di sviluppare modelli di automobili elettrici. Un sacrificio per il bene comune?

...Continua...


I numeri del primo trimestre 2014 (Quattroruote.it)



Fonti: Wired.it - Repubblica.it - Teslamotors.com - Bilnorge.no
« Ultima modifica: 13 Giu 2014, 15:03:18 da Ripley »
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